Isnin, 12 Disember 2011

KERJAKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tempat kejeku, skang ni dan mugkin ini adalah destinasi terakhir dalam kerjaya hidupku...Sebelum ni dah macam-macam  keje aku buat..After abis SPM aku dan mula bekerja...Aku keje Guru Taska(jangan x tanya pandai jugak aku mengajar)...Masa kerja kat Klang (Taman Sentosa, Taska Bahagia namanya rasanya masih wujud lagi taska 2)...Bekerja untuk simpan duit nak sambung belaja....Dapat offer terus berhenti dan sambung study...Semasa blaja, sempat gak keje partime...Jadi despatch.. Balaja time malam, kekadang x blaja pun..borak je banyak...siang keje, bos panggil g la, abis kelas je terus g opis....X perlu nak bazir masa..Pe guna ada motosikal x gunakan sebaiknyakan..Thanks Kak Samy bagi keje kat opiz 2...Thanks gak selalu belanje saya makan sedap-sedap...Dapat gak aku duit pocket wat isi minyak motor...Apabila tiba cuti semester bermula je dalam 2 bulan, aku keje kilang jadi operator...Simpan duit nak sambung belaja nanti..Segala keperluan diri x perlu nak minta duit ngan abah lagi..Cukup duit kerja dan pinjaman yang diberi oleh kerajaan...

Abis study je  terus keje...malu la x keje mana nak cekau duit klu x keje..xkan nak mintak ngan abahkan...Walaupun x dapat keje dengan kelulusan aku, x pe aku redha, sekurang-kurangnya aku masih bekerja degan rezeki halal..kerani pun kerani la...Sekurang-kurangnya aku x mengganggur... Macam2 interbiu aku g untuk dapat keje, mayb x da rezeki aku..:('

Dalam beberapa bulan aku keje kerani, ada satu company di cheras offer keje, Post TA, aku terima dengan senang ati, bermula la kehidupan aku di Bandar KL, macam x caye je, keje kat KL..TQ pada Salmah kerana banyak bantu aku tunjukkan jalan2 KL...Aku tinggal di Kota Damansara berulang-alik ke Cheras..Time ni, motosikal la jadi peneman..Macam x caye jekan tapi e2 la kenyataan...aku naik motosikal 2..Jauh 2 dari kota damansara ke cheras..First time g keje mmg sesat, tapi nasib baik sampai awl corz aku keluar awal pagi..Mane x nyer time org g keje kot...sesak jame lagi,,banyak jalan tutup plak 2...aku ni main redah je..Sampai gak kat opiz 2...Mmg memcabar la...Time ni gak aku buat keje partime..Weeekend je aku keje..Cari duit lebih.Mane nak cukup duit KL..minyak motor,sewa uma, makan lagi...Kat mane lagi keje partime kat One Utama la, kat situ paling dekat ngan uma...

Aku keje kat cheras ni, x lama, susah gak kat company ni..banyak keje outstation...aku mane ada kereta sendiri,time 2 nak beli mmg x berduit la, naik moto je aku ni..naik kete pun x pandai..menjadi masalah gak pada aku..Dalam pada masa 2, aku dapat offer kat company lain, gaji lagi beter dan keje  x perlu lagi outstation..aku benti di Cheras dan pindah ke Shah Alam...


Shah Alam kat cni mmg aku rasa x nak benti keje..keje mmg best, satu je yang x ok,keje shift...e2 sahaja..time ni mmg aku x cari keje lain dah la...kat cni la dapat aku beli sebiji kete yang mmg menjadi impian aku..Tapi masalahnya zaman kegawatan melanda, tempat aku kje ni, terpaksa buang semua staff dan tempat keje aku ni kena tutup...aku dihantar ke ank syarikat di klang...


Klang, keje kat cni terus terang aku cakap mmg x best langsung bagi aku, x kena ngan jiwa aku...klu dlu aku rajin keje, jarang cuti tapi masa kat cni aku jadi malas keje, slalu cuti..aku dah mula surf internet, pantang masa terluang akn aku cari keje lain...Aku x bahagia keje kat cni...Mmg tertekan..kekadang sampai x sempat nak makan langsung...kekadang dalam bilik air time mandi aku nangis..pe la nasib aku ini...aku ni kuli , tapi meeting ngan manager pe kes!!!!!!!!!....time meeting aku yang kuli ni keje bercakap,semua aku...tension!!!!!!!!!!!!!!!..x seronok lansung!!!!!!!!!!..

Akhirnya, aku bersyukur pada Tuhan, aku baru g interbiu x sampai 2 minggu dah dipanggil untuk bekerja...seronok x terkira hati ini...Cuti aku yang banyak 2, aku gunakan untuk cuti dan resign terus dari company kat klang 2..dan skang aku di opiz baru ini.keje yang selesa, rakan2 yang ok...TQ ALLAH, permudahkan jalan idupku...Walaupun gaji kat cni x sebesar gaji aku sebelum ni tapi aku bersyukur...Cuti hujung minggu aku boleh balik kampung, tgk mak n abah...

Inilah tempat baruku...Kat cni leh aku layan FB, layan BLOG ari2...x da sape nak mara..maklum la keje operation maintenance...X da keje, kite wat la keje kite sendiri....hehhhhehehe

OPIZKU!!! (last destinasi kot)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan